Želiv

Přece to neodpískám...

Ještě pár dní před již posunutou uzávěrkou přihlášek na Historic Želiv 2015, jsem neměl klidné spaní. On totiž pohled na startovní listinu s šesti posádkami není pro pořadatele soutěže nic příjemného. Nechtěl jsem se dostat do situace, kdy bych byl nucen soutěž pro malý počet přihlášených posádek zrušit, a pokazit tím tak vlastně seriál jako takový. Přímo v cíli Historic Jizera jsem ale dostal přihlášky od několika posádek a do úterní uzávěrky dorazily další, proto jsem si mohl vydechnout a napsat do novinek očekávané, Historic Želiv se jede!

Posledních 10 dnů před soutěží jsem se tradičně vracel večer domů s nějakým balíčkem a zvětšoval hromádku pohárů, medailí, samolepek, itinerářů a cen pro vítěze i poražené. Ve čtvrtek 8. 10. jsem nanosil do auta vše potřebné, a vydal se na poslední kontrolu tratě, i s nepříjemnou vzpomínkou na zjištěnou rozkopanou silnici v dubnu v Krkonoších. Žádné takové nepříjemné překvapení mi naštěstí silničáři z Vysočiny nepřipravvili, dokonce stačili od mé poslední návštěvy opravit jeden s nejhorších úseků. V pátek po obědě jsem tedy mohl na rekreačním středisku Trnávka postupně přivítat všech třiadvacet posádek, a v půl šesté se šlo na věc.

Ono to tedy s tím přivítáním není tak docela pravda, dvě posádky totiž přijely až na start, tedy v době, kdy už jsem byl na časové kontrole ve Svépravicích. Na rychlé vítání tedy došlo až tam, to už ale měly za sebou první měřený úsek z Červené Řečice přes Brtnou do Želivu, který jak se později ukázalo, byl pro jednu posádku také pátečním posledním. Stejně jako všichni ostatní, tak i posádka BMW ve složení Václav Zlotorovič a Petr Zahálka sice do druhého úseku o délce 26km, směr Kojčice, Dehtáře, Velký Rybník, Útěchovičky, opět Kojčice a Sedlice odstartovala, bohužel cíl v Želivu už ani půl hodiny po limitu nenašla a etapu nedokončila. Do třetího úseku, kdy se ten předchozí jel v druhém průjezdu částečně v protisměru, odstartovalo už za tmy tedy zbývajících 22 posádek. Některé už se značným zpožděním oproti spočítaným časům na třetí časové kontrole, a protože bloudění pokračovalo, do posledního pátečního měřeného úseku odstartovalo již jen 20 posádek. O večeři ale nikdo nepřišel, a po ní už všichni netrpělivě čekali, až vyvěsíme průběžné výsledky.

Měřený úsek 1/4, který měřil 7km, nejlépe zajel Václav Mráz s Hanou Zemanovou na škodě 100 s rozdílem 0,1 před Vladimírem Fišerou s Petrem Jiroutem na VW Golf Gti s rozdílem 0,8 a posádkou Austinu Mini Miloš Kašpar a Marie Janáková s rozdílem 0,9.

Měřený úsek 2/3 ovládl s nulovým rozdílem Petr Říha s dcerou Miladou a Škodou 120LX, následovaný „desetinovými“ Miroslavem a Zuzanou Poláčkovými s Citroenem AX 4x4, opět třetím Milošem Kašparem a Romanem a Karolínou Švidrnochovými s Audi 80. Zde určovala pořadí dle pravidel pouze menší odchylka od daného jízdního průměru. Po páteční etapě tedy vedl s počtem 6 bodů Mráz před Kašparem s 10ti body a na třetím místě byla posádka Opelu Ascona Luboš a Miriam Jandovi, ti nasbírali bodů 13. Až do osmého místa se ale posádky „spokojily“ s přídělem do 20ti bodů, takže i v sobotu to chtělo hlavně nechybovat....

To si všechny posádky dobře uvědomovaly, a výsledky v sobotním zápolení jsou toho jasným důkazem. V dopolední, zhruba stokilometrové etapě opět posádky čekaly čtyři měřené úseky. Ten s pořadím 5/7 startoval v Klášteře Želiv, a vedl přes Vitice a Lhotice do obce Lohenice a měřil zhruba 9km. Průjezd fotobuňkou si nejlépe pohlídala „nulová“ posádka Petr Heřman a Jan Žlábek na Audi Coupe Quattro, druhou příčku s rozdílem časů 0,1 zajela posádka Jan Hudský a Jaroslav Hoření se Škodou 1100 MB, třetí skončil s rozdílem 0,2 a lepším jízdním průměrem Karel Vodochodský s Adélou Vlkovou a Fordem Sierra před Martinem Kavalcem a Danielem Dvořákem na Toyotě Celica GT. Výsledky byly velice vyrovnané, ještě dvanáctá Markéta Viktorinová s dcerou Klárou zajela s Audi Coupe GT rozdíl 0,9 vteřiny. Na tento výsledek navíc hned v úseku 6/8 navázala zajetou nulou, a s jízdním průměrem 35,81 ho vyhrála. Za ní se také s nulou, jen na základě dosaženého jízdního průměru, seřadili Švidrnochovi a Jandovi, do vteřiny se opět vešlo neuvěřitelných 13 posádek. Tento úsek vedl z Humpolce přes Hněvkovice a Jiřice do Podivic, kde se fotobuňkou opět projíždělo v protisměru. To ovšem opět nezjistila posádka BMW Zlotorovič a Zahálka, kterým se podařilo špatně otočit stránky itineráře a rovnou jeli odpolední etapu, což zjistili po asi 35 km. Lze je tedy prohlásit za smolaře víkendu, nicméně to brali s humorem se slovy „aspoň máme na odpoledne natrénováno...“ Po druhé etapě se tedy na čele trošku míchalo pořadím, vedl Miloš Kašpar s Marií Janákovou před Jandovými a Švidrnochovými. O pouhé 2 body byl čtvrtý Mráz a o další bod pátý Heřman, s drobnou ztrátou potom Fišera a Poláčkovi... I po obědě tedy bude třeba se v měřených úsecích přibližovat co nejvíce k nule, i „pouhá“ vteřina rozdílu už může znamenat vyřazení ze hry o stupně vítězů.

Odpolední závěrečná etapa vedla směr Lipnice nad Sázavou a byly v ní opět dva měřené úseky o délce 6,7 a 20 km. V tom prvním, s označením 9/12 se podařilo druhou nulu v soutěži zajet manželům Jandovým, nicméně na první místo to nestačilo. Také nulu, a navíc o jednu setinu lepší průměr zajel Vladimír Pejřil a Šárka Pejřilová se Škodou 110L a úsek tak vyhrál, třetí byli s jednou desetinou Miloš Kašpar a Marie Janáková. V jedné vteřině bylo v tomto úseku deset posádek a přetahovaná šla do finále. Poslední měřený úsek vedl z Řečice přes Lipnici, Dolní Město a Rejčkov, až do cíle u obce Kaliště. V tomto úseku se povedlo zajet neskutečnou třetí nulu Jandovým, s desetinou se za nimi seřadili Švidrnochovi, Kašpar s Janákovou a čtvrtí Mráz se Zemanovou. Výsledné časy byly natolik vyrovnané, že s jindy výborným rozdílem 0,6 skončili Poláčkovi až na místě dvanáctém. Všichni se shodli, že takhle vyrovnané a napínavé až do konce, to snad v žádné letošní soutěži seriálu nebylo.

Než si stačily posádky dojít po večeři na bar pro Bernarda či nějaké nealko, bylo spočítáno a mohlo se jít na vyhlášení výsledků. Nějaké drobnosti a medaile si odvezly všechny posádky, na pomyslné bedně se seřadili Miloš Kašpar s Marií Janákovou se 17ti body , Luboš a Miriam Jandovi s 19ti body a Václav Mráz s Hanou Zemanovou s 35ti body. Shodné posádky, ale v jiném pořadí také nakonec obsadily stupně vítězů i v hodnocení seriálu. Tady už měl před poslední soutěží první místo jisté Venda Mráz s Hanou Zemanovou, druhé místo si prvenstvím v poslední soutěži vyjel Miloš Kašpar s Marií Janákovou a třetí v seriálu skončili nakonec Luboš a Miriam Jandovi.

Z pohledu pořadatele se soutěž Historic Želiv 2015 vydařila, doufám, že stejně to vidí také všichni soutěžící. Snad s každým jsem stihl prohodit alespoň pár slov, s těmi co zůstali až do neděle se debatovalo dlouho do noci, jak by řekl Libor Bryknar, asi do půl druhý. Při loučení jsem pak nejčastěji slyšel „hlavně to nevzdávejte“.... Jak to bude dál, zatím nevím ani já, ani ostatní pořadatelé letošních soutěží seriálu, ale jak padlo již na Trnávce... „něco určitě bude“.

 

Tak se těším někdy a někde, ať už za volantem, na sedadle spolujezdce či v roli pořadatele nashledanou :-)  

 

Výsledky: Výsledky Želiv 2015.pdf (83,5 kB)

Vítězné posádky Historic Želiv 2015