Krkonoše

Historic Krkonoše 2015 pohledem pořadatele

 

Celé čtvrteční dopoledne zvětšuji v obýváku hromadu krabic s poháry, plaketami, cenami pro vítěze i poražené, itineráře, cedule a vše ostatní, co je k pořádání soutěže potřeba. Kolem druhé odpolední měním s Markétou „soutěžní“ Audi Coupe GT za o něco mladší, ale hlavně prostornější Audi 80 Quattro Avant. Po přemístění oné hromady do auta beru Petra, tedy dalšího z pořadatelů a vyrážíme. Cestou ještě přibrzdíme v Železném Brodě pro startovní čísla... no, ono je to „přibrždění“ vzhledem k provizornímu mostu přes Jizeru, kde se jezdí kyvadlově na semafor, docela dobrý zážitek. Vůbec nezávidím pořadatelům Historic Jizera, tudy se trasa soutěže opravdu plánovat nedá a také tradiční centrum soutěže, místní sokolovna prochází rekonstrukcí. Oni to jsou ale kluci a holky šikovní, a určitě najdou nové zázemí a nové neokoukané silnice.

Kolem šesté jsme na místě v Pasekách nad Jizerou a po kávě vyrážíme od penzionu Sokol dle itineráře na kontrolu první etapy směr Rokytnice nad Jizerou. Všechno je v pořádku, čeká nás tedy večeře a kontrola další etapy. Zhruba v půl desáté večer přijíždíme v Desné na odbočce na Polubný k zátarasu a značkám zákaz vjezdu... Po návratu na základnu dělám po telefonu asi v půl dvanácté „budíček“ Karlovi, v pátek ráno ještě ze zoufalství zkouším nějaké telefonáty na městskou policii a obecní úřady v Desné a Tanvaldu. Zhruba v devět je ale jasno a jedem „najet a namalovat“ náhradní trasu za neprůjezdný úsek. Potom rovnou pokračujeme projet kontrolně ještě odpolední etapu směr Jilemnice, Benecko a Vrchlabí. Tady je naštěstí již všechno v pořádku a stejně je na tom se zjištěním hlavní strůjce trati Karel, který cestou projíždí sobotní dopolední etapu. Po návratu tedy škrtám v itinerářích „nepotřebné křižovatky“, na list papíru maluju náhradní variantu a Petr běží v půl druhé na místní poštu to nechat třicetkrát nakopírovat. Když se vrací, začínají už přijíždět také první soutěžící a vše pomalu směřuje ke startu druhé letošní soutěže seriálu, Historic Krkonoše 2015.

V 17:15 je na rozpravě 27 posádek, nejen natěšených na zážitky ale také zvědavých, hlavně tedy posádky z řad nováčků, co že je to na plánovaných 340ti km vlastně čeká. Pro ty tři posádky které rozpravu nestihly to bude asi ještě napínavější, ale čas startu se s ohledem na další dění nedá dále odkládat. A hned na první časové kontrole v Rokytnici nad Jizerou záhy zjišťuji, že zážitků bude pořádný příděl, stejně jako trestných bodů. Auta přijíždí už při prvním startu do měřeného úseku v přeházeném pořadí a ne všichni v minutových intervalech, nezvyklou „sekeru“ 7 minut někde cestou nachytal dokonce i jeden z favoritů Václav Mráz. V druhém příjezdu na časovku to bylo ještě zajímavější, mimo příjezdů s menším či větším zpožděním, také 3 posádky přijely z opačné strany, někteří soutěžící dokonce neprojeli podruhé měřený úsek vůbec. Ze třiceti posádek jich po první etapě skončilo s body pouze za rozdíl časů v měřeném úseku, bez nějaké penalizace navíc, pouze deset. Nejlépe na tom byl s jedním bodem Jaroslav Vítek s Markétou Vítkovou, čtyři body nasbíral Jan Hudský s Jaroslavem Hořením a pět bodů Jan Renner s Tomášem Preislerem. Od průběžného devátého místa po první etapě se již tresné body počítaly ve stovkách, od místa jednadvacátého v tisících. Noční etapa tedy slibovala jako vždy další zážitky a také další a další trestné body.

Těch se dočkala hned posádka se startovním číslem 1 Markéta Viktorinová s dcerou Klárou, když etapu pár set metrů po startu vzdaly pro poruchu tripmasteru. Marně jsem "jedničku" vyhlížel na časové kontrole, že by blondýny dokázaly zabloudit na pěti km mi bylo divné, až přijela Klára vzadu s Vendou a Hankou se slovy "nejedeme, nejde tripmastr...". A noční etapa míchala pořadím dále, tak jak je pravidlem a možná více než je obvyklé. Celkem 8 posádek neprojelo ani jednou cílem měřeného úseku, za což obdržely 20000 trestných bodů, s polovičním přídělem skončily dvě posádky, které projely měřený úsek pouze jednou. Za hrdiny noční etapy považuji posádku Velorexu ve složení Jan Poupě a Jan Kynčl, kteří měřený úsek podruhé nejeli, protože už by to prostě nestihli. Cílem prvního průjezdu totiž projeli jako poslední v čase přes 97minut, zatímco většina posádek za 80 minut stihla průjezdy dva. V některých kopcích prý museli „hadraplán“ dokonce tlačit, protože pro historický dvoutakt 350ccm byli dva pořádní chlapi nadměrnou zátěží. Nejlépe si ve fotobuňce vedla posádka Petr Uhřík a Martin Uhřík s nádhernou Škodou 1000MB následovaná posádkou Václav Mráz a Hana Zemanová, kteří již zajeli svůj standartní výkon a třetí v noční etapě skončila posádka Oto Kuhn s Pavlou Hubičkovou. Večer pak bylo na baru při čekání na průběžné výsledky co rozebírat, někteří to tradičně vydrželi asi do půl druhý. Do čela se dostala evidentně dobře připravená posádka nováčků Vladimír Fišera a Petr Jirout, druzí byli Vladimír a Šárka Pejřilovi a třetí Luboš a Miriam Jandovi.

Po sobotní snídani vítalo na startu třetí etapy soutěžící stejně jako v pátek slunce, což slibovalo velmi příjemné dopoledne. Na kochání se krajinou ale posádky moc času neměly, čekaly je totiž dva měřené úseky, které se jely nejen střídavě, ale druhý navíc částečně v protisměru, což vyžaduje zvýšenou pozornost a dobrou souhru posádky. Do sobotních bojů již nenastoupil Jan Poupě s Velorexem a Jan Kroužek s MG B GT. Naopak se s opraveným tripmasterem do bojů vrátila Markéta Viktorinová, při obrovské ztrátě ale již bez nároku na výraznější úspěch. Ještě na startu do druhého úseku ve Víchové na Jizerou, kde byla spousta diváků, se některé posádky podivovaly nad tím, že mají chybu v itineráři, protože je každý úsek jinak dlouhý. S tím ale určitě neměli problém Jan Hudský a Jaroslav Hoření, Michael Gepperth a Marian Nagy a Jiří Hambálek a Vít Hambálek, kteří se v tomto pořadí seřadili v cíli prvního měřeného úseku. S druhým dopoledním úsekem se nejlépe ve fotobuňce srovnali Jiří a Vít Hambálkovi před Oto Kuhnem s Pavlou Hubičkovou a posádkou Václav Mráz a Hana Zemanová. Některé posádky si v cíli dopolední etapy v Jilemnici trochu stěžovaly na kvalitu silnic, před cílem se prý potkávaly na hodně úzké cestě, kde v některých místech prostě nebylo i při dobré vůli soupeřům kam uhnout. Tuto etapu jsem jako jedinou neprojel, takže situaci nemohu posoudit.

Po výborném obědě startovaly posádky z Jilemnického Tyršova náměstí na poslední měřený úsek směr Benecko a Vrchlabí. Před odpolední závěrečnou etapou bylo průběžné pořadí Fišera s Jirtoutem, Pejřilovi a Jandovi, v dohledu byl ještě Mráz se Zemanovou a s menším odstupem potom pátí Hambálkovi. Fotobuňku nakonec v poslední etapě trefilo ve vteřině deset posádek, nejlépe s jednou desetinou Jandovi, následovaní „čtyřdesetinovými“ Bryknarem, Uhříkem, Viktorinovou, Pribilským a Mrázem. Sedm desetin rozdílu zajeli Fišera s Jiroutem a pohlídali si tak vedoucí pozici až do cíle. Naopak „až“ čtrnáctí s rozdílem 4,5 vteřiny zajeli poslední úsek Pejřilovi, čímž prohospodařili svůj šestnáctibodový náskok na Jandovi, bezpečně se ale udrželi před Mrázem. Odpolední etapu nakonec ještě nedokončily další dvě posádky, takže v cíli bylo klasifikováno 26 posádek ze třiceti, které se v pátek postavily na start

Po večeři si tedy převzaly všechny posádky účastnické plakety a drobné ceny a mohlo se jít slavit. Pohár za první místo si odvezla posádka nováčků Vladimír Fišera a Petr Jirout s VW Golf Gti, druzí byli Luboš a Miriam Jandovi s Opelem Ascona B a třetí Vladimír a Šárka Pejřilovi se škodou 110L. Na favorizovaného Mráze zbyla nepopulární čtvrtá příčka, pátou uhájil Hambálek před Hudským.

Večer se debatovalo o všem možném, zážitků měly jak posádky, tak pořadatelé na dlouhé vyprávění, a do neděle nakonec zůstala téměř polovina posádek. Mezi převažujícími slovy chvály a nadšení z průběhu soutěže jsme určitě nepřeslechli slova o nedostatcích, nepřesnostech a návrhy na vylepšení. Víme o nich, a já se budu snažit se jich vyvarovat při přípravě Historic Želiv. Za nejdůležitější ale považuji fakt, že při loučení v sobotu i v neděli nejčastěji znělo „tak v září na Jizeře...“ To je pro pořadatele příslibem naplněné startovní listiny a věřte, že s tímto pocitem se do organizace soutěže vstupuje mnohem radostněji.

Přeji tedy všem příjemnou veteránskou sezonu se spoustou krásných zážitků, a nejpozději po prázdninách na soutěži Historic Jizera 2015 naviděnou.                        

Výsledky Krkonoše 2015.pdf (86,2 kB)

 

Vítězné posádky Historic Krkonoše 2015

 

www.flickr.com/photos/126956229@N03/sets/72157652218155822/

net0pyr.rajce.idnes.cz/2015_4.24-26_Krkonose/

net0pyr.rajce.idnes.cz/Krkonose_2015_od_Carlose/

veteranibrod.rajce.idnes.cz/Historic_Krkonose_2015/